Der Reserveheld

Hero Of The Reserve
Premierendatum
DVD: ICESTORM Entertainment GmbH / www.spondo.de/defa

Der berühmte Filmschauspieler Horricht ist in den Stand der Ehe getreten, doch die ersehnten Flitterwochen fallen aus. Er wird von zwei Polizisten zwangsvorgeführt, weil er den Einberufungsbefehl zur Reserve versehentlich verbrannt hat. Der Versuch, sich zu drücken, schlägt fehl. Die anderen Soldaten bewundern und verhätscheln den Star, nur Hauptmann Hottas, genannt Dynamit, nicht. Als Horrichts frisch angetraute Susanne zu Besuch in die Garnison kommt, zeigt Hottas sich plötzlich von der netten Seite. Horricht vermutet, daß er mit seiner Frau flirtet und liest ihm, als General verkleidet, die Leviten. Der Vorgesetzte hat jedoch ein Einsehen. Horricht revanchiert sich, indem er fortan einen guten Soldaten abgibt.

• Wolfgang Luderer
  • Wolfgang Luderer
  • Rudi Strahl
  • Hans Heinrich
  • Ilse Peters
  • Rolf Herricht (Ralf Horricht)
  • Marita Böhme (Susanne)
  • Gerhard Rachold (Hauptmann Hottas)
  • Günther Simon (Oberst)
  • Peer Jäger (Leutnant Malorti)
  • Horst Jonischkan (Unteroffizier Bellmann)
  • Bodo Schmidt (Gefreiter Beese)
  • Herbert Köfer (Regisseur)
  • Wilhelm Gröhl (Drehbuchautor)
  • Axel Triebel (Portier / Pförtner)
  • Peter Dommisch (Kraftfahrer)
  • Helmut Bez (Direktor)
  • Christoph Engel (Zabel)
  • Fritz Mohr (Penkwitz)
  • Werner Röwekamp (Greiner)
  • Bodo Schmidt
Kameraassistent
  • Horst Blümel
  • Dieter Jaeger
Szenarium
  • Rudi Strahl
  • Joachim Otto
  • Anne Pfeuffer
  • Wolfgang Pietsch
Ton
  • Joachim Preugschat
  • Lydia Fiege
  • Günter Pohl
  • Alfred Fleischert
  • Inge Roloff
Produktionsleitung
  • Erich Albrecht
  • Horst Blümel

Kurzinhalt (English)

Although Ralf Horricht, a famous film actor, has just married, the honeymoon he was planning to take with Susanne, his newly wed wife, must unfortunately be called off For Ralf has a problem: he has mistakenly burned his National Reserve conscription orders and his attempts at dodging the police don't pan out. When it comes to serving in the "Prussian" National Reserves, the authorities don't pussyfoot around: Ralf, in the custody of two policemen, is handed over to his Reserve unit.

With the exception of Captain Hottas, who not without reason is nicknamed "dynamite", all the other soldiers in the unit pamper, flatter and admire the film star. Ralf starts to have second thoughts about Hottas because as Susanne unexpectedly pitches up in the garrison to visit her "hero", Hottas is suddenly a changed man. Ralf suspects that "dynamite" is trying to woo his Susanne. Ralf disguises himself as a general and reads Hottas the riot act.

Hottas readily agrees that his behaviour was most unbecoming, and he compensates for it by becoming an exemplary soldier.

Source: Progress Film-Verleih

Convolato a nozze, il famoso attore cinematografico Horricht deve rinunciare alla luna di miele. Due poliziotti lo prelevano con la forza per aver ignorato la chiamata alle armi. Una volta reclutato, Horricht viene viziato e ammirato da tutti, tranne che dal capitano Hottas, soprannominato Dinamite. Solo con Susanne, la sposa novella venuta in visita, Hottas mostra il proprio lato migliore. Credendo che il capitano stia flirtando con sua moglie, Horricht si traveste da Generale e gli fa una bella predica. Il suo superiore si mostra comprensivo e Horricht si sdebita dimostrando di essere un bravo soldato. (Italienisch)