Die Glatzkopfbande

The Baldheaded Gang
Premierendatum
DVD: ICESTORM Entertainment GmbH / www.spondo.de/defa

Ende August 1961. Der ehemalige Fremdenlegionär King hat eine Band Rowdys um sich versammelt, mit der er in der DDR sein Unwesen treibt. Nach schlampiger Arbeit auf einer Baustelle, in deren Folge zwei Menschen ums Leben kamen, ziehen sie auf den Zeltplatz Bansin an der Ostsee. Mit Mopedgeknatter, Radiolärm und Gewalttätigkeiten macht die Bande Kahlköpfiger den Urlaubern das Leben zur Hölle. Leutnant Czernik stellt durch Zufall eine Verbindung zwischen dem Unfall auf der Baustelle und den Randalierern in Bansin fest. Da ihnen der Fluchtweg nach Westberlin abgeschnitten ist, gelingt es der Polizei und Czernik, die Bandenmitglieder nacheinander zu verhaften. Als letzten, nach einer aufregenden Verfolgungsjad, den Anführer King.

• Richard Groschopp
  • Lothar Creutz
  • Richard Groschopp
  • Siegfried Hönicke
  • Helga Krause
  • Ulrich Thein (Lothar Czernik, Leutnant der Kriminalpolizei)
  • Erik S. Klein (Abschnittsbevollmächtigter)
  • Paul Berndt (Schriftsteller Helmut Ritter)
  • Brigitte Krause (Journalistin Kirsten Köster)
  • Erika Dunkelmann (Frau Pohl)
  • Jutta Wachowiak (Marianne Pohl)
  • Irene Fischer (Mädchen Jackie)
  • Klaus Gendries (Leutnant der Kriminalpolizei Hansen)
  • Hans Knötzsch (Winter, Objekt-Leiter)
  • Gerhard Lau (Bauleiter)
  • Mathilde Danegger (Piepels Oma)
  • Steffie Spira (Opas Mutter)
  • Horst Friedrich (Opas Vater)
  • Thomas Weisgerber (King, Glatzkopfbande)
  • Rolf Römer (auch: Rolf Specht) (Johle, Glatzkopfbande)
  • Arno Wyzniewski (Conny, Glatzkopfbande)
  • Harald Horn
  • Willi Brückner
  • Helmut Nier
  • Elli-Charlotte Löffler
  • Alexander Schittko

Kurzinhalt (Englisch)

The luring model of the USA - the "Golden West" tempts some very young people into imitating the West's behaviour: they give themselves smart-sounding nicknames and, copying their idol's example - Yul Brynner - they cut off their hair and proudly call themselves the "bald-headed" while on vacation. Their professional aim is to make a quick buck, which soon lands them in deep trouble: the gang cause an accident in which two people lose their lives. They have neglected preventive measures as a result of sheer bungling. While holidaying on the island of Usedom, they are out to make "bigger sums". Aping characters in cheap trivial books from the West, the youngsters start terrorizing tourists. But the chance of fleeing to the West after having the police on their heels is foiled when the Berlin Wall is built on August 13, 1961.

They are arrested, one after the other - also "King", the leader of the gang and former foreign legionnaire who boasts a long police record. The string-pullers in the Wrest are left out in the cold... (Source: Progress Film-Verleih)

A fine agosto 1961 King, un ex soldato della legione straniera, ha radunato attorno a se un gruppo di teppisti con i quali imperversare nella RDT. Dopo aver lavorato superficialmente in un cantiere edile, causando la morte di due persone, la cricca si trasferisce nel campeggio di bansin sul Mar Baltico, rendendo la vita dei villeggianti un inferno. Impossibilitati a fuggire all'ovest, i membri della gang finiscono in manette. Dopo un avvincente inseguimento, la polizia cattura anche King. (Italienisch)