Die Stunde der Töchter

DEFA-Studio für Spielfilme, 1980

The Daughter´s Hour
Premierendatum

Der Endfünfziger Richard Roth, Arbeiter und zuletzt als Kaderleiter tätig, stellt sich angesichts einer lebensbedrohenden Herzattacke die Frage, was aus seinen vier Töchtern geworden ist, was von ihm in ihnen weiterleben wird. Nanny ist die jüngste und lebt als einzige noch beim Vater. Sie ruft die anderen ans Krankenbett. Ruth ähnelt ihrem Vater vielleicht am meisten. Sie ist engagierte Parteifunktionärin auf einer Werft, aber privat eine einsame Frau. Eva hat ihren Beruf als Lehrerin aufgegeben, um nur noch die attraktive Chirurgengattin zu spielen. Sie verliert den Halt, als ihr Mann sie verläßt. Gerda ist schwanger und lebt in Scheidung. Die zwei Kinder, die sie schon hat, überläßt sie dem Mann. Und Nanny hat noch alles vor sich.

• Peter Brand
  • Evelyn Carow
  • Dietrich Mechow (Richard Roth)
  • Ursula Karusseit (Ruth)
  • Dorit Gäbler (Eva)
  • Karin Düwel (Gerda)
  • Petra Blossey (Nanny)
  • Lothar Schellhorn (Peter Wille)
  • Karl Sturm (Brigadier Fuchs)
  • Michael Gwisdek (Dr. Lutz Winkler)
  • Günter Grabbert (Schuldirektor)
  • Carl Heinz Choynski (Heinz Jung)
  • Jaecki Schwarz (Wolfgang Keller)
  • Bernd Schramm (Klaus Zaubitzer)
  • Stanislaw Brankatschk (Bernd)
  • Hilmar Baumann (Arzt)
  • Trude Brentina (Frau Schmitz)
  • Ilse Goydke
  • Klaus Powollik-Ronay
Szenarium
  • Walter Stranka
  • Christoph Schneider
  • Werner Beck
  • Karl-Ernst Sasse
  • Barbara Braumann (geb. Müller)
  • Waltraud Dietze
  • Willi Gesche
  • Frank Bredow
  • Klaus Zähler

Kurzinhalt (Englisch)

A life-threatening heart attack confines Richard Roth to the hospital bed. There, Richard, who is in his late fifties, asks himself what will remain of him and his life. What happened to his four daughters? Do they take after him? How have they developed? His youngest daughter Nanny, who is still living with her father, gets her three other siblings to Weimar to visit their father. The dedicated engineer Ruth, who is working in a shipyard and actively lives the party’s concepts, is very similar to her ill father. Despite her professional success, she lives a lonely private life. The third daughter Gerda is living in divorce although she is pregnant. Her two children live with their father. Furthermore, there is Eva, who gave up her job as a teacher to fully concentrate on her life as the hedonist wife of a surgeon. But her life plan comes to nothing, when her husband leaves her. After having recovered from his illness, Roth wants to straighten out the lives of his daughters, but he soon realizes that everyone has to take responsibility for his own life.

(Quelle: filmportal)

A seguito di un attacco cardiaco, Richard Roth, un operaio prossimo alla sessantina, divenuto di recente dirigente di partito, chiama le sue figlie al proprio capezzale. Ruth è quella che gli assomiglia di più: funzionaria di partito in un cantiere, conduce una vita privata piuttosto solitaria. Eva ha rinunciato a l'insegnamento, per fare la bella moglie di un chirurgo, che l'ha poi abbandonata. Gerda è incinta, ma separata. Solo Nanny, la più giovane, che vive ancora con lui, ha tutta la vita davanti. (Italienisch)