Ein Lord am Alexanderplatz

Lord Of Alexander Square
Premierendatum
DVD: ICESTORM Entertainment GmbH / www.spondo.de/defa

Ex-Heiratsschwindler Ewald Honig kommt aus Westdeutschland zu seiner Tochter Ina nach Ostberlin, um hier einen geruhsamen Lebensabend zu verbringen. Er ist bereits über die Fünfzig. Ina, ganz die Tochter ihres Vaters, versucht, sich mit Hilfe graumelierter Herren finanziell zu sanieren. Während er seine Tochter davon abzubringen sucht, indem er die Ehe ihrer "Opfer" kiettet, machen es einige Damen fortgeschrittenen Alters Ewald schwer, der eigenen Versuchung zu widerstehen. Indes ist die ungarische Kriminalistin Johanna Farkas auf der Suche nach Ewald und der Kriminalpsychologe Dr. Achim Engelhardt auf der Suche nach Ina. In eigener Sache sozusagen. Da sich beide nicht kennen, hält Achim Johanna für die Gesuchte. So kommt es zu einem Liebes-Verwechslungsspiel mit Happy-End.

• Günter Reisch
  • Kurt Belicke
  • Günter Reisch
  • Jürgen Brauer
  • Monika Schindler (geb. Behrendt)
  • Erwin Geschonneck (Ewald Honig)
  • Angelica Domröse (Ina)
  • Monika Gabriel (Johanna Farkas)
  • Armin Mueller-Stahl (Dr. Achim Engelhardt)
  • Marianne Wünscher (Frau Müller)
  • Erika Dunkelmann (Frau Schlosser)
  • Carola Braunbock (Frau Holzmeyer)
  • Friedo Solter (Hauptmann Pahl)
  • Willi Narloch (Koffer-Ede)
  • Hannes Fischer (Dr. Schießer)
  • Willi Schwabe (Dr. Härtel)
  • Ivan Malré (Günti Schwalbe)
  • Jürgen Reuter (Wolfgang)
  • Joachim Bober (Leutnant Liebrecht)
  • Edwin Marian (Pisurschke)
  • Heinz Mentel
  • Christoph Prochnow
Szenarium
  • Kurt Belicke
  • Alfred Thomalla
  • Maurycy Janowski
  • Gerd Natschinski
Ton
  • Christfried Sobczyk
  • Dorit Gründel
  • Ursula Funk
  • Irmgard Lippmann
  • Alois Strasser
Produktionsleitung
  • Fried Eichel
  • Erhard Schweda
  • Heinz Wenzel
  • Rolf Ripperger

Kurzinhalt (English)

Ewald Honing, well over 50 by now, used to make his bread as a fraud proposing marriage under false pretenses. Having given up this "job", he moves from West Germany to the GDR in order to spend the last years of his life quietly with his daughter Ina in East Berlin. Ina, taking after her father, is good at getting graying men to pay for her keep. Ewald Honing, reformed at this point (although some elderly ladies cause him problems and lead him into temptation) doesn't like this and tries to make her give up her immoral lifestyle.

Meanwhile, the Hungarian criminalist Johanna Farkas has taken up Ewald's trail. But there's yet another intrigue: crime psychologist Dr. Achim Engelhardt is trying to find Ina. Johanna and Achim don't know each other, and as he doesn't know what Ina looks like either, there are some turbulent mix-ups resulting in a romantic happy ending.

(Source: Progress Film-Verleih)

Ewald Honig, ex cacciatore di dote ora sulla cinquantina, si reca da sua figlia Ina a Berlino est per trascorrere gli ultimi anni della sua vita in tranquillità. Ina, proprio come un tempo suo padre, cerca di ristabilire le proprie finanze frequentando signori dai capelli brizzolati. Johanna Farkas, una commissaria ungherese, è alla ricerca di Ewald, mentre il Dr. Archim Engelhardt, psicologo criminale, cerca Ina. Non conoscendosi, Achim scambia Johanna per Ina. Lo scambio di persone sfocerà in una storia d'amore a lieto fine. (Italienisch)