Hochzeitsnacht im Regen

Wedding Night In The Drizzle
Premierendatum
DVD: ICESTORM Entertainment GmbH / www.spondo.de/defa

Die junge Friseuse Gabi von der Ostseeküste möchte unbedingt Jockey werden. Sie packt ihre Sachen, fährt nach Hoppegarten - und bekommt vom Cheftrainer eine Absage. Aufgeben will sie nicht, und um wenigstens ein Dach überm Kopf zu haben, heiratet sie überstürzt den sympathischen Freddy. Zweiter Reinfall. Freddy kampiert auf dem Zeltplatz, und daß sie Jockey werden will, gefällt ihm auch nicht. Erster Lichtblick: der Stallmeister in Hoppegarten hat ein gutes Herz und läßt sie heimlich trainieren. Nun zeigt auch Freddy Einsicht, verkauft sein Motorrad, um Gabi die Teilnahme an einem internationalen Nachwuchsrennen in Budapest zu finanzieren. Natürlich siegt sie, und aus Freude darüber findet die nachträgliche Hochzeitsfeier in Budapest statt.

• Horst Seemann
  • Karl-Heinz Lennarz
  • Horst Seemann
  • Helmut Grewald
  • Erika Lehmphul
  • Herbert Köfer (Cheftrainer)
  • Gerd Ehlers (Wirt)
  • Peter Reusse (Fritz)
  • Dietmar Obst (Hans)
  • Axel Dietrich (Kalle)
  • Ina Martel (2. Verlobte)
  • Hans-Dieter Tyrock (Der Kleine)
  • Gerd E. Schäfer (Quizmeister)
  • Evamaria Bath (Standesbeamtin)
  • Gina Presgott (Ältere Berlinerin)
  • Traudl Kulikowsky (Gabi)
  • Frank Schöbel (Freddy)
  • Gerhard Bienert (Futtermeister)
  • Günter Junghans (Der Verlobte)
  • Elke Rieckhoff (Die Verlobte)
  • Alfred Hirschmeier
  • Gerd Gericke
  • Wolfram Heicking
  • Jürgen Hermann
  • Klaus Hugo
  • Klaus Lenz
  • Thomas Natschinski
  • Gerhard Siebholz
Musikinterpret
  • Das Estradenorchester des Deutschlandsenders
  • Klaus-Lenz-Sextett (Musikgruppe)
  • Orchester Günther Kretschmar
  • Tanzorchester des Berliner Rundfunks
  • Dorit Gründel
  • Margot Friedrichs
  • Horst Schulze
  • Horst Blümel

Kurzinhalt (Englisch)

Gabi, a young hairdresser from the Baltic coast, is bent on becoming a jockey. She packs her belongings, goes to Berlin and pitches up for an interview in Hoppegarten. But the head trainer does not take her on.

Gabi has not taken into account this turn of events which plunges her into a dilemma: she has neither a roof over her head; nor does she know anyone. In this desperate situation, she meets likeable Freddy, who comes to her aid and whom she marries overhastily. However, he can only offer her a tent at a camping site. What's more, he doesn't like the idea that Gabi wants to become a jockey at all. But Gabi doesn't give up - she succeeds in convincing the good-natured riding master in Hoppegarten to let her train secretly.

Freddy becomes more and more understanding. Indeed, he even sells his motorbike to enable Gabi's participation in an international race with up-and-coming jockeys in Budapest. Unsurprisingly. Gabi is the winner and a magnificent wedding belatedly takes place in Budapest.

Source: Progress Film-Verleih

Gabi, una giovane parrucchiera, vuole a tutti i costi diventare fantino. Decide così di trasferirsi a Hoppegarten, ma l'allenatore le dice di no. Non dandosi per vinta, Gabi sposa precipitosamente il simpatico Freddy, che vive in tenda e, in un primo momento, non vuole saper nulla delle aspirazioni della moglie. Un generoso stalliere permette a Gabi di allenarsi. Freddy vende la sua moto per permetterle di partecipare a un concorso internazionale a Budapest. La ragazza, prima classificata, festeggerà la vittoria e le sue nozze nella capitale ungherese. (Italienisch)