Urlaub ohne dich

1955
Holidays Without You
Premierendatum

Aufgrund eines Verbesserungsvorschlags bekommt Hannes mit seiner Brigade Sonderurlaub. Gemeinsam wollen sie ins Ferienheim, doch Hannes schließt sich aus - mit der Begründung, er müsse in der LPG seiner Frau Irma eine Maschine montieren. Als die Kollegen ihm nachfahren, um zu helfen, stellen sie fest, daß Hannes gelogen hat. Irma hat er erklärt, er sei mit den Kollegen im Ferienheim. Er indessen befindet sich auf Extratour mit der hübschen jungen Monika, die von seinem Ehestand nichts ahnt. Irma und Kollege Klaus, die den beiden folgen, bringen Hannes auf den richtigen Weg zurück.

• Karl Drömmer
  • Günter Marczinkowsky
  • Ilse Peters
  • Karla Runkehl (Irma Strube)
  • Monika Reeh (Monika)
  • Horst Kube (Erich)
  • Dietrich Körner (Klaus)
  • Rudolf Ulrich (Heinrich)
  • Dieter Perlwitz (Eberhard)
  • Sepp Klose (Sepp)
  • Rüdiger Volkmer (Uli)
  • Erich Franz (Vater Strube)
  • Doris Thalmer (Frida)
  • Klaus Geder (Michael)
  • Peter A. Stiege (Fritz)
  • Maika Joseph (Frau von Erich)
  • Eva Schwarcz (Frau von Fritz)
  • Brigitte Lindenberg (Frau von Sepp)
Szenarium
  • Horst Bieler
  • Hans Lucke
  • Ernst-Rudolf Pech
  • Manfred Fritzsche
  • Helmut Nier
Musikinterpret
  • Die Kolibris (Musikgruppe)
  • Dixieland-Gruppe der Dresdner Tanzsinfoniker (Musikgruppe) (Leitung: Günter Hörig)
  • Günter Hapke
  • Eva Sickert
  • Max Teschner

Kurzinhalt (English)

Hannes comes forward with a suggestion on how to make his brigade more efficient. Due to his success, he and all of his colleagues are granted a special leave. They decide to spend their free time in a holiday home. Hannes, however, does not join them. Instead, he pretends that he has to help his wife Irma with the installation of a machine for the agricultural cooperative. While Irma thinks that he spends his holiday with the brigade, Hannes goes on a road trip with the young and pretty Monika who has no idea that he is married. The sham is revealed when his colleagues show up at Irma’s workplace to help Hannes with his work. Eventually, Irma and Hannes’ colleague Klaus help the windbag to realize his wrongdoing and to make a change for the better.

(Quelle: filmportal)

In virtù di una proposta innovativa, Hannes e la sua squadra ottengono una licenza speciale. Quando tutto sembra pronto per andare in vacanza insieme, Hannes rinuncia con la scusa di dover aiutare sua moglie Irma a costruire una macchina per la cooperativa agricola. Alla moglie, invece, Hannes dice di essere in vacanza coi colleghi, per partire con la bella e giovane Monika, ignara che l’uomo sia già sposato. Irma e il collega Klaus, riporteranno Hannes sulla buona strada. (Italienisch)