Weiße Wölfe

Premierendatum
DVD + Blu-ray: ICESTORM Entertainment GmbH / www.spondo.de/defa

(Co-Produktion DDR/Jugoslawien)

Dakotahäuptling Weitspähender Falke sucht mit seiner Frau Blauhaar und zwei Kriegern den einzigen Überlebenden seines Stammes, eine Zuflucht in den Black Hills. Auf dem Weg wird Blauhaar von einem weißen Banditen hinterrücks erschossen. Falke schwört Rache und begibt sich nach Tanglewood, wo er den Mörder, den zum Gefolge des Bergwerksaktionärs Harrington gehörenden Bashan, weiß. Im Sheriff findet er einen aufrechten Mann, der ihm helfen will. Aber auch er ist ein einsamer Kämpfer. Als Bashan mit seinen Banditen die Stadt im Auftrag Harringtons erobert, kriechen die Bürger zu Kreuze, beugen sich der Macht der Bergwerksgesellschaft. Falke kann Bashan zwar töten, fällt dem Machtkampf der Weißen aber selbst zum Opfer.

• Konrad Petzold
  • Günter Karl
  • Eberhard Borkmann
  • Thea Richter
  • Gojko Mitic (Weitspähender Falke)
  • Horst Schulze (Collins P. Harrington)
  • Barbara Brylska (Catherine)
  • Holger Mahlich (Pat Patterson)
  • Slobodan Dimitrijevic (Listiger Fuchs)
  • Slobodan Velimirovic (Starke Linkshand)
  • Helmut Schreiber (Samuel Blake)
  • Fred Delmare (Peter Hille)
  • Fred Ludwig (John Emerson)
  • Rolf Hoppe (James Bashan)
  • Karl Zugowski (Andy Sleek)
  • Predrag Milinkovic (David)
  • Milan Jablonský (Jim)
  • Milivoje Popovic-Mavid (Little Wolf)
  • Gerry Wolff (Josuah McGrave)
  • Paul Berndt
  • Dorothea Hildebrandt
  • Iso Tauber

Kurzinhalt (English)

Farsighted Falcon, the Dakota chief, with his wife Blue Hair and two warriors, the sole survivors of his tribe, seek refuge in the Black Hills. They want to join a Cheyenne tribal group headed by Chief Little Wolfe. On the way, they are attacked by the bandit Jim Bashan and his gang. On the instructions of the mining stockholder Harrington, Bashan terrorizes the inhabitants of Tanglewood and regularly holds up the consignments of the successful trader Sam Blake. Blue Hair is shot by Bashan from behind. Farsighted Falcon pursues him to Tanglewood where he befriends Sheriff Patterson, an honorable man, who wants to help him. Together; they prevent a raid on a shipment of money belonging to Blake. Patterson tri es to prove to the incensed citizens of Tanglewood that Bashan is behind the robberies. But the city surrendered to the mining company long ago. Mining boss Harrington now gives the orders. He has the sheriff put out of action and incites the Whites to lynch the Indians. Although Farsighted Falcon manages to kill Blue Hair's murderer; he falls victim to the power struggle of the Whites.

Source: Progress Film-Verleih

"Falco lungimirante", capo degli Indiani Lakota, sua moglie "Capelli blu" e due guerrieri, gli unici sopravvissuti della loro stirpe, cercano rifugio nelle Black Hills. Durante il viaggio, la donna viene uccisa da un bandito. Per vendicarla, Falke si reca a Tanglewood, dove sa di poter rincontrare l'assassino Bashan, seguace dell'azionista Harrington. Lo sceriffo, un uomo onesto, è pronto ad aiutarlo. Dopo che Bashan e i suoi banditi hanno conquistato per conto di Harrington la città, tutti gli abitanti sono costretti a piegarsi alle loro volontà. Pur riuscendo a uccidere Bashan, il capo indiano morirà nel conflitto con i bianchi. (Italienisch)